ביקורת ועריכת דוחות

כל עמותה אשר מחזורה הכספי השנתי עולה על כ- 1.1  מיליון ש"ח (סכום המתעדכן מידי שנה) חייבת במינוי רואה חשבון מבקר. כל חל"צ (חברה לתועלת הציבור), בכל מחזור כספי, חייב במינוי רואה חשבון מבקר. עמותה או חל"צ בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודה (אישור שתרומה לעמותה מוכרת לזיכוי מס) חייבת במינוי רואה חשבון בכל מחזור שהוא.

בסביבה הגלובאלית המשתנה בה אנו פועלים היום, תחום הביקורת הינו מורכב, דינמי ומצריך מיומנות וידע רב מצד רואה החשבון המבקר.

הגוף שבוחר בעמותה את רואה החשבון הוא האסיפה הכללית. כל חבר עמותה יכול להציע מועמד לתפקיד רואה החשבון והאסיפה הכללית מצביעה על כך ובוחרת אותו.

לרו"ח של העמותה ישנו תפקיד חשוב ומכריע בהתנהלות מול גופי הממשלה והמשרדים הממשלתיים השונים.

העמותה חייבת בתשלום אגרה שנתית לרשם העמותות וכן בהגשת דו"ח שנתי ודוח מילולי לרשם העמותות. הדיווח לרשם העמותות יבוצע בצורה מקוונת בלבד (זאת החל מהגשת הדיווח לשנת 2018). בהתאם לגובה מחזור העמותה יצורף דוח כספי מבוקר על ידי רואה חשבון. דוחות כספיים של העמותות כוללים דוח על המצב הכספי, דו"ח על הפעילות, דו"ח על שינויים בנכסים נטו, דו"ח על תזרים מזומנים. 

כמו כן העמותה חייבת בדיווח שנתי למס הכנסה.

משרדנו כאחד המשרדים המתמחים המובלים בתחום יסייע וילווה את העמותה תוך הקפדה על עמידה בכל דרישות רשם העמותות כולל בהגשת הדוחות המקוונים.

אנחנו כאן לכל שאלה

Call Now Button