תכנון מס בפרישה ופיצויים

תכנון מס בפרישה

תכנון פרישה הוא נושא מסובך ובעל חשיבות ממדרגה ראשונה, רצוי לתכנן את כל הקשור לפרישה בטרם מגיע מועד הפרישה. ההחלטות שתקבלו הינן מכריעות האם תוכלו לשמור על ערך כספכם שנצבר לאורך שנים והאם תבטיחו את העתיד הכלכלי שלכם.

התייעצות עם אנשי המקצוע חשובה ואף קריטית, התייעצות יעילה יכולה לחסוך סכומי כסף רבים גם בקופות הגמל והפנסיה וגם במיסים וזאת על ידי ניצול מקסימלי של הטבות המס בפרישה.

תכנון מס הינו שלב המחייב החלטות בין מספר חלופות שמספק החוק לדוגמא: האם לבצע פריסת פיצויים? האם למשוך את כספי הפיצויים בפטור? האם לא לנצל את הפטור ולממש את הפטור על הקצבה? האם לשלב בין החלופות?

חוקי המס משתנים ונדרשת רמת מומחיות ועדכון גבוהים ביותר, כמו כן במקרים רבים קיים יתרון רב לייצוג אישי מול רשויות המס על ידי רואה חשבון מומחה בנושא.

למשרדנו שם מוכח ברשויות המס אשר נצבר לאורך עשרות שנים בהם משרדנו העניק טיפול מסור ומקצועי ללקוחותינו.

פיצויים

פיצויים הינו מרכיב עיקרי במענקי הפרישה המשולמים לעובד בעת הפסקת עבודתו, מענקי פרישה בעת סיום יחסי העבודה פטורים מביטוח לאומי וממס בריאות וכן פטורים ממס הכנסה וזאת עד לגובה התקרה שנתית הנקבעת מידי שנה. 

קיימים מספר דרכים בהם ניתן לפעול להקטנה או לדחיית המס בגין מענק פרישה כמו על ידי פריסת פיצויים שנים קדימה, ביצוע פריסה רטרואקטיבית, ביצוע רצף קצבה או רצף פיצויים, ניצול הפטור על הפיצויים הפטורים עלול לפגוע בזכות לקבלת פטור ממס על הפנסיה בגיל פרישה.

כמו שציינו חשוב להיוועץ ברואה חשבון מתאים, מה שיכול לגרום לחיסכון בזמן ובכסף. 

משרדנו ישמח להעניק מידע רחב וטיפול אמין לכל הקשור לתכנון הפנסיה והפיצויים שלכם.

אנחנו כאן לכל שאלה

Call Now Button